Cyber Monday er lige om hjørnet, og det betyder, at du inden længe skal gøre din netbutik eller fysiske butik klar til Cyber Monday. Ja, selvom Cyber Monday primært er en begivenhed for netbutikker, så er der faktisk også fysiske butikker, der afholder denne begivenhed. Det er i stor udstrækning en begivenhed, der minder meget om Black Friday. Men hvordan får man som forretningsindehaver mest muligt ud af denne dag? Det er det, som denne artikel kommer til at handle om. Cyber Monday står til at opnå lignende højde som Black Friday, og derfor skal du tage denne dag seriøst, som indehaver af en netbutik eller en fysisk butik. Du kan læse med nedenfor og lære, hvordan du griber denne dag bedst an.
Offentliggør dine tilbud i god tid
For at give dine kunder et indblik i, hvad de kan forvente, er det en god idé at give dine kunder et indblik i, hvad de kan forvente af tilbud på dagen. Sørg for at dele dine tilbud på de sociale medier og i dit nyhedsbrev nogle dage i forvejen, så du forbereder dine kunder på, hvad de kan finde hos dig. Det er også en god ting i det hele taget at gøre opmærksom på, at du holder Cyber Monday i din webbutik.
Gør din webshop klar til Cyber Monday
Som du sikkert ved, så lander meget af trafikken til din hjemmeside på din forside – i hvert fald hvis du har et brand, der bare er nogenlunde kendt. Sørg for at have dine bedste tilbud klar til denne dag, ligesom det også kan være en rigtig god idé at lave nye tilbud i løbet af dagen. Lav nogle fede slides med dine bedste tilbud på forsiden og fremhæv, hvor meget dine kunder kan spare. Så er muligheden for at du får nye kundebekendtskaber rigtig stor. Gør desuden også dine social media profiler klar til Cyber Monday med gode billeder, bannere med videre.
Køb dig ind på relevante hjemmeside
Dette er en overset mulighed, der virkelig kan give din omsætning om et stort løft, hvis du vælger de rette hjemmesider. Der findes flere hjemmeside om Cyber Monday, blandt andet hjemmesiden cybermondaydanmark.dk, der samler alle de bedste webshops med tilbud til Cyber Monday. Det kunne for eksempel være en idé for dig, at købe dig ind på sådanne sider, da der kommer meget købeklar trafik ind, der er klar til at lægge penge i din webbutik. Du kan også overveje at gøre noget lignende med hjemmesider omhandlende Black Friday. Der er mange muligheder derude, og tag eventuelt de forskellige sider på side 1 i søgemaskinerne og hør, hvor meget de tager. Husk at tage forbehold for placeringer, da nummer 1 får mere trafik. Kig eventuelt også på social media følgere, da det også kan have rigtig meget at sige i forhold til at kunne drive trafik til en hjemmeside. Måske køre nogle af hjemmesiderne også betalt annoncering?
Dette var en guide med 3 konkrete råd til, hvordan du kan få mere ud af Cyber Monday og lignende handelsdage, hvis du driver en forretning. Vi håber, at du kunne bruge de forskellige råd.
Skriv et svar